Jednom prilikom jedan priznati Srpski bloger mi reče: „Gledaj da svaki dan, ako možeš, objaviš po jedan post…Mora da postoji neki kontinuitet… Ako nemaš ideju šta da kažeš, postuj sliku, neki link, video klip…samo postuj… Bitno je da svaki dan bude makar po jedan post…“ Sada, kada je od tog razgovora prošlo prilično vreme i kada sam konačno ušao u svet bloga, mogu da kažem da se ne slažem sa savetom koji sam tamo nekad primio. Ako nemaš ideju šta da kažeš i preneseš onda nemoj ni da bloguješ. Čak i prilikom otvaranja naloga na WordPress-u sledi upozorenje da se bespotrebno ne zauzima User name ako ne postoji namera za ozbiljnim blogovanjem! Nije svrha što više postova. Svrha je što više kvalitenijih postova. Mogu ja svaki dan da objavljujem po nekoliko postova. Otvorim blog pod nazivom »Banalnosti« i onda po dva, tri posta dnevno… Ujutro pišem o tome kako sam ustao u deset, otišao da kenjam i tako to… U podne napišem kako se spremam da ručam, a uveče kako se oštrim da izbambusam ženče čim deca zaspu… I tako svaki božji dan. Postovi samo rastu a i komentari takođe jer je mnogo onih koji isto tako pišu. Hoće ljudi da svoj monoton život načine zanimljivim i uzbudljivim, svoju intimu iznose na izvolte celoj blogosferi… Sa druge strane ima i onih blogera koji postuju po neki članak u par meseci, nekoliko postova za godinu dana. Oni se ustvari teše geslom „kvalitet umesto kvantiteta“ jer ne žele da priznaju sebi da i nemaju šta da kažu i poruče i da zato i ne pišu…

Pored ove dve vrste blogera, postoje i oni takozvani PR i IT blogovi sa raznoraznim nebuloznim savetima i prepisanim informacijama, čiji autori samo mudruju i pametuju. „Kako da povećate popularnost svog bloga, kako da ostavljate komentare, kako da napišete dobar post, kako da se samoreklamirate, kako da zaradite blogojući (u Srbiji ???)…“ Slažem se da su saveti preko potrebni naročito ako se neko prvi put sreće sa nekom materijom, ali da me neko uči kako se piše, koliko tekstualno dug post treba da bude (blog nije twitter),  kako treba da komentarišem i kako da na komentare odgovaram, onda je to, brate, proseravanje. Par puta sam se obratio tim stručnim blogerima za savet u vezi blogovanja usled nedoumica koje su me mučile… Odgovor nikad nisam dobio, ali me zato oni savetuju kako da budem popularan i kako da privučem sledbenike.

Pre samog početka blogovanja, danima sam razmišljao kako da nazovem svoj blog. Koja je svrha, poenta, ideja vodilja celog bloga i mog pisanja uopšte? Celu priču sam shvatio isuviše ozbiljno. Blogovanju sam prišao kao i svemu što radim u životu, sa punom pažnjom, posvećenošću, voljom i velikim očekivanjima… I onda kada sam video kakvih sve blogova ima, šta se piše, šta se komentariše, blago je reći da sam se razočarao… Šta li sam ja pa mislio da je blogosfera? Trice i kučine. Preslikana slika Srbije…

Pojava koja me je najviše iznenadila i koja me i dalje iznenađuje je sledća: dobri blogovi, sa kvalitetnim tekstovima, zanimljivim sadržajem, koji vode blogeri sa izgrađenim stilom pisanja i nadprosečnim vokabularom izražavanja, koji imaju svoj cilj, misiju, plan i ideju, koji su celoj toj priči prišli profesionalno i stručno, su slabo posećeni i sa malim brojem komentara, dok su oni blogovi tipa „tračarije i svakodnevne trivijalnosti“ prilično posećeni i komentarisani… Da li to samo potvrđuje činjenicu da u i ovoj virtuelnoj Srbiji pamet, originalnost, nesvakidašnjost i univerzalnost, nema šta da traži…

Neću nikog da prozivam i imenjujem jer mi to nije ni bila namera, ali apelovao bih na sve blogere, velike i male, samoproglašene i priznate, da nikad ne zaborave sledeće: titula, zvanje, profesija »BLOGER«, tek treba da se dokaže. Još uvek se blogovanje smatra gubljenjem vremena, glupošću, zamlaćivanjem… Jedino mi, koji se bavimo time, možemo da dokažemo suprotno… A kako? Pa svojim postovima. Ako se ovako nastavi, uništićemo blogosferu… ako blogosfera uopšte i postoji… Zato pre svakog narednog posta koji želite da objavite dobro razmislite da li ćete time uzdići ili srozati zvanje BLOGERA, pa ako nemate šta da kažete ili ste to već rekli po ko zna koji put, nemojte ni da objavljujete post. Poštedite i sebe i nas. Hvala na pažnji !!!

