Nova školska godina je u zamahu. Stariji klinac krenuo u peti razred. Malo se uprpao. Kaže strogi nastavnici, teško gradivo, samo viču, brzo predaju i prebrzo diktiraju… Ja želeći da klincu olakšam svu tu muku, čim dođem sa posla, na brzinu klopam, malo iskuliram i odmah se bacam  na obučavanje i pomaganje. Mislim da sada učim mnogo više nego što sam to činio kada sam bio đak… Brate mnogo teško to učenje… Kako li je tek tim jadničićima? Krenula je i mene da muči istorija, geografija, matematika, biologija, srpski… Zabole me glava od tolikih informacija, podataka i činjenica. Mene koji imam konstantu naviku da filujem svoj mozak novim saznanjima. Kako li  je tek deci, pitam se? Šta li se dešava u njihovim glavama kada ih sa svih strana bombarduju nekim nepotrebnim, i u većini slučajeva, suvišnim i nepraktičnim informacijama?

Pobogu ljudi to je samo osnovna škola. To su još samo deca. Čemu tolika presija nad njima? Ima vremena kada će mnoge stvari naučiti. Nema potrebe za tolikim obimnim knjigama i tolikim iscrpljivanjem i mučenjem. Zašto postoje srednje škole, fakulteti, postdiplomske studije, doktorati, postdoktorati…? Osnovna škola treba da omogući deci da steknu neka OSNOVNA znanja o životu a ne da postanu pokretne enciklopedije. To je nepotrebno i suvišno znanje jer se jedino može primeniti u nekom kvizu. To ih samo zbunjuje, frustrira, troši njihovu energiju i elan i uskraćuje užitak u najboljem periodu života.

preuzeto sa: debbiebrandt.com

Kao najveći apsurd u celoj toj priči je činjenica da danas, u mnogim osnovnim školama, treba mnogo više učiti i zalagati se nego što je to potrebno na pojedinim privatnim fakultetima. Na tim fakultetima velika većina studenata završava u roku. Postaju intelektualci našeg društva, ljudi koji se nešto pitaju i odlučuju o našim životima, a jadni su jedva završili osnovnu školu i to uz pomoć privatnih nastavnika i profesora, podmićivanja, rodbinskih i političkih veza. Nešto tu ne štima. Nešto je tu pogrešno. Nešto ili sve?

Ne bih hteo da me pogrešno razumete, nisam protivnik učenja i sticanju znanja. Nisam. To je jedini ispravan i prosperitetan način za uspeh. Znanje treba da bude moć. Znanje treba ba bude merilo vrednovanja. Znanje treba da bude primenjivo i korisno.  Na žalost, kod nas do izražaja dolaze neke druge vrednosti. A škola, institucija koja u deci treba da rodi i neguje žeđ za znanjem, da ih vaspitava i usmerava za dalji život i budućnost, radi sve pogrešno. Nije to ništa čudno. Mnogi roditelji se ponašaju isto. Pa kad roditelji ne brinu o svojoj deci zašto bi brinula škola? A svi se kriju iza izanđalih fraza, stereotipnog ponašanja i paravana demokratije. Prosvetni radnici samo drže do svojih predmeta i zarada i ništa drugo im nije bitno.

preuzeto sa: thecollaboratory.wikidot.com

Da bi potvrdio ono što sam napisao, da ni bih ispao samo pas koji laje, postaviću Vam par nasumice izabranih pitanja iz udžbenika za 5. razred osnovne škole. Par pitanja koja  će možda neki od nastavnika postaviti našoj deci. Pa Vi sad vidte da li znate odgovore na sva ta pitanja i da li ćete nakon toga kritikovati i kažnjavati decu kada dobiju slabe ocene.

PS Nemojte da virite na Google-u ili da listate udžbenike da bi pronašli odgovore !!! Testirajte svoje znanje.

Ovo deca treba da znaju u petom razredu osnovne škole. Ovo i mnog oviše od toga.

ISTORIJA

Šta je hronologija? Koliko je trajao srednj vek? Šta su polisi? Koja su sedam čuda Starog sveta? Šta je principat a šta dominat?

GEOGRAFIJA

1.Ko je Aleksandar Hubolt? 2.Koliki su poluprečnik i obim Zemljine lopte? 3.Gde ćete stići ako iz Južnog geografskog pola stalno idete prema severu? 4.Kako nastaju klifovi, a kako dine? 5.Za koliko se snizi temperatura vazduha posle uspona od 500 m?

BIOLOGIJA

1.Šta je to transpiracija? 2.Šta je to carstvo Monera? 3.Za koji organizam se kaže da je autotrofan? 4.Da li postoje zeljaste golosemenice? 5.Šta su antibiotici? (namerno sam postavio, tj prepisao iz udžbenika, ovo lako pitanje).

MATEMATIKA

1.Šta je Venov dijagram? 2.Da li je {M,A,M,A} = {A,M}? 3.Nađi pravilo po kojem se nalazi član n-tom mestu niza parnih prirodnih brojeva? 4.Ako sva temena mnogougla pripadaju dvema paralelnim pravama, koliko stranica ima taj mnogougao? 5.Nada, Jagoda i Bojana kreću istovremeno sa pozicije P u obilazak jezera kružnom stazom. Nadi za jedan obilazak treba 18 minuta, Jagodi 12 minuta a Bojani 16 minuta. Koliko krugova će preći svaka od njih do trenutka kada se sve tri ponovo nađu na poziciji P?

Hoćete možda pitanja iz Srpskog, Likovnog, Muzičkog, Tehničkog ? Isto Vam se hvata. Samo ćete shvatiti koliko ništa ne znate.  Ako hoćete nešto da naučite, radite sa vašom decom ili ih jednostavno pitajte. Oni će vam to najbolje objasniti. Oni to sigurno znaju jer u protivnom će dobiti slabe ocene.

Advertisements